"CRANKENSTIEN"(a small tribute to the "doc") DONE! 11/13/12

680 posts in this topic

Posted · Report post

that would make 3 of my builds you own buddy...............i feel honored, because i know they are sittin there with the likes of Jairus watson, hollywood jim, ken hamilton, and donn yost.....to mention a few.

progress comin soon.

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

You are indeed keeping very good company, as well as Dave Roehrle and a few others.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

oh yea, dave does some nice dios! i havent talked to any of those guys in a while.........i did talk to hollywood jim last night, but thats it.

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

I think they've all been busy. Such is life, you know. Yeah, I exchanged some words with Hollywood the other day too.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

That'll be cool Doc. You'll have to send us pics of them together.

Bryan, fantasic job man.

Corey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

yea virgil, hollywood has an amazing imagination! i dont know where he gets his ideas from......

thanks corey!

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Sure will, Corey.

Bryan, you are right about Hollywood's imagination.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

you bet virgl! i remember the entire room in his house he did with the "nautalis" theme! that was amazing man..........

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

even though it still has its fuel tank, i added a moon tank to it........for reserve fuel!

photo3-vi.jpg

also added these little spotlights to the firewall....

photo1-vi.jpg

photo2-vi.jpg

more to come..........gotta make a fuel block, and some other stuff.......then it will be touch up, and done!

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

i added the headlights..........i made some posts, and glued them to the front of the frame.....instead of on the grille which was the original plan...

photo3-vi.jpg

then i thought.........thats not enuff light, we need more! so now weve got these on there as well...

photo-vi.jpg

more to come guys, thanks for lookin!

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Love the four light combination and the moon tank. Kee it going.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

thanks cranky!

im on a roll tonight.......not much left to do and i can call this one done!

stay tuned

Bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bout time ya finish one man, lol.

Lookin great buddy!

Corey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

ha! yea i know corey..............usually for every 5 i start on, i finish one! .......

i got the exhaust on now, hooked up the steering, all i have left is the roof bows, and tail light lenses.......i had them in, but they fell out! oh and the fuel block too......its pretty much done!

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Lots of lights. Better to see you with.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

haha sam! i thought the same thing............"all the better to see you with my dear"

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

made a fuel block and attached it to the firewall.......

photo1-vi.jpg

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

radiator hoses and center support brace added to the firewall........

photo-vi.jpg

photo3-vi.jpg

a few small details to finish up in the interior....

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Cool man. Ditto on the lights.

They look awesome.

As the whole build does.

Great job.

Corey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

thanks corey............i should have some more progress shortly, im determined to finish this tonight!

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

You better get after it then!

LOL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Don't forget to run the lines from the tanks thru a selector valve before you hook up to the fuel block.

This message brought to you by Rivet Counters Chapter 48

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Don't forget to run the lines from the tanks thru a selector valve before you hook up to the fuel block.

This message brought to you by Rivet Counters Chapter 48

LOL! yea thats gonna happen..........

thanks

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

roof bows installed!

photo5-vi.jpg

photo1-vi.jpg

all thats left is tail lights, drive shaft and a little bit of weathering.......

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

47.5 minutes til midnite!

Can you do it? LOL. Don't rush and mess up, just playin.

You should breeze through that little bit quickly I imagine.

Can't wait!

Corey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now