"CRANKENSTIEN"(a small tribute to the "doc") DONE! 11/13/12

680 posts in this topic

Posted · Report post

Lookin better and better.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

You did quite a bit in 1 day Bryan. Looking good! Can't wait to see more.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

thanks Fred!

what do ya think about that air cleaner set up? look cool? or seriously ugly?

bryan

I like it! You could change the cleaners to four leafed shamrocks though. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

I like it! You could change the cleaners to four leafed shamrocks though. :D

I like the concept of dual air filters, but they kinda look like canned ham. :lol: I really like Magnum's idea though! Four leafed clovers for air filters would be pretty awesome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Hey Bryan Have you shopped it yet ???!!

All good work here !

Keep on rockin'!

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

The drums look very nice and the body work .......need to see more.

Edited by frozono

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

thanks guys! ill be back at this one in a bit

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

cut ...cut ...cut !!

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

not gonna chop it just yet fred, im workin on the front suspension, tryin to set up this suicide axle.......stay tuned

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

i decided to move to the rear suspension......i made some new coil springs from some 24 gauge copper wire

photo-vi.jpg

photo-vi.jpg

this isnt gonna drag the ground like my last 32 sedan, it will be as low as it can go without modifying the frame..

more to come

bryan

Edited by bryan_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

COPPER wire?? Be careful...Someone might steal your car and strip it for the wire! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

ha! they might Jon!

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Keep it going, Mr. B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Thanks Cranky! im goin to the bench in a bit, stay tuned

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bryan,

where i can find the copper wire? I will like to start making my own coils springs for my future projects........ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Luis, you can find all the types of wires you want and gauges at your local craft store.

Bryan, we need our daily dose of eye candy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Nice work on that chop. Looks professional. I need to do me a sexy ratrod at some point.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Luis, you can find all the types of wires you want and gauges at your local craft store.

Bryan, we need our daily dose of eye candy.

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

ok, im bouncin around from project to project, and i figured id work on this one for a bit. ive decided to NOT chop the top on this one....every 30`s ford i have done i have chopped the top, so i figured it would be somehting different if i left it alone.........plus im lazy! LOL, well, i might open the doors tho......

progress coming....stay tuned

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Okay, I got the pop corn, get it going, and keep it going, it's going to be a long and fun Sunday night.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

you got it cranky!

im gonna open the doors on this one.......i have some ideas for inner door panels, kinda like i did on "rata verde". ok, time to cut the doors open.....more to come

stay tuned

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Eat some chicken wings and drink some MD and keep it going. LOL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bryan, how about some suicide doors on this one ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

oh ray! thats an awesome idea buddy! you got it, suicide door it is man!

no wings today cranky, i havent been to the store.........i got my tankard of iced tea tho.

cheers

bryan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now