Jump to content
Model Cars Magazine Forum

Porsche GT3


Steve Keck

Recommended Posts

Driving by the Penske Porsche dealership in Scottsdale, Arizona, I saw what surely must make Porsche purists roll over in their grave! I immediately thought TamiyaCon and GSL!

GSLproject001.jpg

GSLproject005.jpg

GSLproject008.jpg

GSLproject009.jpg

Speculation among TamiyaCon participants was Mr. Tamiya does not like his styrene cut up; thus, no convertible replica as Tamiya does not produce a GT3 convertible.

All flames were mask with Tamiya tape except the small purple flames. The fabric within the Tamiya tape prevented clean cuts with very small radii. Scale-Master cut the vinyl masks used to shoot the purple flames.

All colors were intended to be Tamiya. I held to this standard until the pin stripes were added. Tamiya TS aerosols resist all decal solvents known to this man, so Testors enamels were used for the pin stripes. All the pin stripes were cut from painted decal film with two single edge razor blades. Yes all the flames have pin stripes.

Clear coat is three-part PPG series 800

DSC_0111.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0114.jpg

Thanks for looking!

Steve

Edited by Steve Keck
Link to comment
Share on other sites

No. But, I attended the University of Colorado in Boulder during the late '60's. Is that close enough?

Ohhhhhh, yeahhhhhhhhhhhhh.

But didja live in a commune in Nederland? Farm out, dude!

Barefoot on Pearl Street Mall in the dead of winter! Pass the arctic flip-flops.

Rocky Mountain Spring Water? Pass the Ralphie rawlf.

Go buff, go Buffs!

:);)ph34r.gifph34r.gif

Link to comment
Share on other sites

Ohhhhhh, yeahhhhhhhhhhhhh.

But didja live in a commune in Nederland? Farm out, dude!

Barefoot on Pearl Street Mall in the dead of winter! Pass the arctic flip-flops.

Rocky Mountain Spring Water? Pass the Ralphie rawlf.

Go buff, go Buffs!

:):lol:ph34r.gifph34r.gif

Spent too much time on the Mall, Danno?

Link to comment
Share on other sites

That Porsche is nothing, Man! I saw a Ferrari 348? cabrio in a jewelry store on Waikiki that had dolphins painted all over it. It was pretty cr@ptastic!

How about the Beatles Rolls Royce? The Hubley/Scalecraft/Entex kit is very close.

I concede. Once was enough.

Link to comment
Share on other sites

Ohhhhhh, yeahhhhhhhhhhhhh.

But didja live in a commune in Nederland? Farm out, dude!

Barefoot on Pearl Street Mall in the dead of winter! Pass the arctic flip-flops.

Rocky Mountain Spring Water? Pass the Ralphie rawlf.

Go buff, go Buffs!

:wacko::blink:ph34r.gifph34r.gif

ik wel eigenlijk, nou ja, geen echte commune maar wel in een durpske (sorry, dorpje) van zon 1200 man waar je dus ook echt met iedereen op een voornaams basis zat, de plaatselijke politie agent inclusief.

ik kan me nog goed herinneren dat een maatje van mij onderuit was gegaan met zijn honda MT en zo tegen een wagen aan was geslagen. eigenaar van de wagen over de rooje dus die de politie gebeld.

komen net op dat moment ik en een andere maat van mij daar voorbij. dus wij zien die motor in die wagen zitten en wij weten het wel. sjekkie derbij, op het teras een paar pilsjes gepakt en wij verhaal halen bij die maat van ons.

staan we daar nog geen minuut , de vlam amper in de sigaret en hier komen de wouten aan. die twee parkeren hun golfje (want toen reden ze nog in eene golf) stappen uit, steken allebei een marlboro op en kijken het tafereel eens aan, motor in de wagen, wagen in de kreukels en ik en mijn maatje derbij met een pilsje in de hand.

doet de sergeant haar mond open en zegt "goedemiddag meneer van der heijen, meneer egelmeer" en wij allebei "ho ho, maar deze keer waren wij het NIET"

ze wist niet hoe ze het had

dat waren nog een tijden :o

Link to comment
Share on other sites

ik wel eigenlijk, nou ja, geen echte commune maar wel in een durpske (sorry, dorpje) van zon 1200 man waar je dus ook echt met iedereen op een voornaams basis zat, de plaatselijke politie agent inclusief.

ik kan me nog goed herinneren dat een maatje van mij onderuit was gegaan met zijn honda MT en zo tegen een wagen aan was geslagen. eigenaar van de wagen over de rooje dus die de politie gebeld.

komen net op dat moment ik en een andere maat van mij daar voorbij. dus wij zien die motor in die wagen zitten en wij weten het wel. sjekkie derbij, op het teras een paar pilsjes gepakt en wij verhaal halen bij die maat van ons.

staan we daar nog geen minuut , de vlam amper in de sigaret en hier komen de wouten aan. die twee parkeren hun golfje (want toen reden ze nog in eene golf) stappen uit, steken allebei een marlboro op en kijken het tafereel eens aan, motor in de wagen, wagen in de kreukels en ik en mijn maatje derbij met een pilsje in de hand.

doet de sergeant haar mond open en zegt "goedemiddag meneer van der heijen, meneer egelmeer" en wij allebei "ho ho, maar deze keer waren wij het NIET"

ze wist niet hoe ze het had

dat waren nog een tijden :D

I basically agree, although there are some aspects that I might debate. However, you clearly have a point.

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...